Avui realitzant l'obersació dels nostres peixos i la construcció d'aquests bloc, hem parat un moment i hem discutit entre nosaltres: quin sentit té aquest treball? Per què volem treballar un animal a l'aula? I en el cas de que sigui útil com ho treballaran a l'aula o com ho treballen les escoles? Als infants els servirà per aprendre?
Han sorgit mil i un dubtes, i per ressoldra-ho hem cregut adient preguntar a les nostres escoles de pràctiques, per què tenen un animal a classe, com ho traballen i que aprenen els nens d'aquest proccés d'observació d'un animal a l'aula.
En el cas de l'escola Antaviana els alumnes tenien un gran interès en els animals. Molts d'ells a casa no en tenien i va sorgir la idea de tenir-ne un entre tots a l'aula. Van decidir que els millors animals que podien tenir eren dos peixos.
Tenint aquests animals a l'aula els alumnes, sense adonar-se'n, traballarien i aprendrien l'ésser viu, les seves funcions vitals, el que necessita per sobreviure i altres conceptes de caire teòric, però també treballarien valors ja que hauríen de tenir cura entre tots d'un altre ésser viu, compartir entre tots aquells animals i responsabilitzar-se d'ells.
La manera de "treballar" no és gaire profunda, simplement es limiten a donar-los de menjar cada dia quan arriben a l'escola i mentre ho fan observen si hi ha hagut algun tipus de canvi. Tot i això quan a l'estona de medi toca tractar algun ésser viu que es pot relacionar amb el peix ho fan i poden veure allà mateix allò que tenen al llibre.
A l'escola Mossèn Jacint Verdaguer tenim un aquari amb peixos del tipus molly, com els nostres, i d'una altra espècie. Aquest aquari als alumnes els serveix per tenir cura d'un animal i poder fomentar hàbits de rutina, ja que els han d'alimentar cada dia, com els ho ha dit el mestre. La manera com van construir l'aquari és molt diferent de com ho vam fer nosaltres ja que ells no van utilitzar aigua destil.lada sinó, aigua de l'aixeta, sense posar res més, i tampoc els feia falta que cada setmana es canviés aquesta aigua, com ho fem nosaltres. Els seus peixos s'havien adaptat molt bé, igual que els nostres, però els nostres han necessitat més cura. Amb això volem dir que, no només hi ha una manera de construir un aquari sinó que es pot fer de moltes maneres.
Per altre banda, a l'escola Antoni Botey l'any passat trobàvem una classe on els nens van decidir que fossin la classe dels peixos. A partir del nom i per idea dels nens, van decidir tenir una peixera a l’aula i d’aquesta forma fer que els nens siguessin responsables i aprenguessin a cuidar un esser viu.
Se'ls hi donaven de menjar un cop al dia, cada matí al arribar a l’escola. S’encarregava cada setmana un nen amb l’ajuda de la mestra.
Els nens quan els hi sorgia algun dubte, li deien a la mestra i ella recopilava tots aquets interrogants i un cop a la setmana, a la classe de medi durant una petita estona, els intentaven resoldre per conèixer una mica més dels peixos.
Els peixos eren de tipus molly, ja que com nosaltres mateixos en el nostre grup de treball estem comproven, són una espècie de peixos fàcil de cuidar i on podem trobar una gran varietat de colors dins el mateix tipus per tenir més varietat en l’observació.
A final de curs, els nens i nenes coneixen una mica més sobre aquests petits animals que van estar cuidant durant tot el seu curs escolar.
Per tant un bon treball i una bona observació pot donar lloc a molts temes interresants i que es poden relacionar amb altres que es treballaran durant el curs.
A l'escola Mossèn Jacint Verdaguer tenim un aquari amb peixos del tipus molly, com els nostres, i d'una altra espècie. Aquest aquari als alumnes els serveix per tenir cura d'un animal i poder fomentar hàbits de rutina, ja que els han d'alimentar cada dia, com els ho ha dit el mestre. La manera com van construir l'aquari és molt diferent de com ho vam fer nosaltres ja que ells no van utilitzar aigua destil.lada sinó, aigua de l'aixeta, sense posar res més, i tampoc els feia falta que cada setmana es canviés aquesta aigua, com ho fem nosaltres. Els seus peixos s'havien adaptat molt bé, igual que els nostres, però els nostres han necessitat més cura. Amb això volem dir que, no només hi ha una manera de construir un aquari sinó que es pot fer de moltes maneres.
Per altre banda, a l'escola Antoni Botey l'any passat trobàvem una classe on els nens van decidir que fossin la classe dels peixos. A partir del nom i per idea dels nens, van decidir tenir una peixera a l’aula i d’aquesta forma fer que els nens siguessin responsables i aprenguessin a cuidar un esser viu.
Se'ls hi donaven de menjar un cop al dia, cada matí al arribar a l’escola. S’encarregava cada setmana un nen amb l’ajuda de la mestra.
Els nens quan els hi sorgia algun dubte, li deien a la mestra i ella recopilava tots aquets interrogants i un cop a la setmana, a la classe de medi durant una petita estona, els intentaven resoldre per conèixer una mica més dels peixos.
Els peixos eren de tipus molly, ja que com nosaltres mateixos en el nostre grup de treball estem comproven, són una espècie de peixos fàcil de cuidar i on podem trobar una gran varietat de colors dins el mateix tipus per tenir més varietat en l’observació.
A final de curs, els nens i nenes coneixen una mica més sobre aquests petits animals que van estar cuidant durant tot el seu curs escolar.
Per tant un bon treball i una bona observació pot donar lloc a molts temes interresants i que es poden relacionar amb altres que es treballaran durant el curs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario